Soluții de dezvoltare pentru afaceri

5 unelte ca să fii mai rapid

By on 27 March 2014 in Consultanță
În Decembrie 2013 am lansat excelninja.ro, un site prin care am vrut să oferim sfaturi cât mai practice legat de cum putem fi mai productivi în Excel. Pe langă asta am căutat să găsim modalitaţi practice, studii de caz, prin care Excel şi Google Sheets care ne pot face viata mai usoară. În acest articol am făcut o listă.
1. Program de facturare
Mi-a venit ideea de a face un model mai deştept în Excel, pentru facturare, din experienţa proprie. Mi se părea total ineficient să trebuiască de fiecare dată să completez datele firmei şi apoi dacă vreau anumite rapoarte de incasări să trebuiască să mai completez un raport. De asta m-am pus şi am făcut ceva in acest sens, află mai multe aici.
2. CRM în Google Drive
Cu toţii spunem că ne punem clienţii pe primul plan. Desigur, atunci cand ai 5 clienţi nu e foarte greu să menţii o legatură, însă atunci cand numărul creşte începem să avem probleme de comunicare cu aceştia. Motivul e lipsa unui sistem care să ne organizeze comunicarea cu aceştia. Pentru asta s-au construit sisteme de tip CRM (Customer Relationship Management). Ca să ajut in special firmele aflate la inceput care nu au nici fonduri nici timp pentru o implementare complexă am facut un CRM in Google Drive, află mai multe aici.
3. Buget personal
Oare pe ce s-au dus banii luna trecută? O intrebare pe care o avem cu totii. Ca să te ajut să gaseşti răspunsul am facut un model de buget personal care sa fie super simplu de completat şi să îţi dea informaţii relevante. Află mai multe aici.
4. Diagrama Gantt în Google Drive
Cum ar trebui să arate planificarea unui proiect? Din experienţa mea din ultimii ani în care am avut şansa să lucrez, de la proiecte de recrutare şi training, la proiecte de consultanţă IT şi chiar 2 proiecte foarte interesante, nunta şi construcţia unei case. Am gasit cateva puncte comune, le-am pus într-un template despre care poţi să afli mai multe aici.
5. Raport zilnic de vanzări automatizat
Vă dau un scenariu care ar putea suna cunoscut: managerul echipei de vanzări vrea să ştie zilnic cate telefoane dau oamenii din echipă si care sunt rezultatele, de aceea ii pune să trimită în fiecare zi un raport. În acest fel managerul îşi umple inbox-ul de email-uri de care s-ar putea lipsi. Eu zic că se poate şi altfel, vezi aici cum cred ca s-ar putea face această raportare într-un mod mult mai automatizat.
De multe ori ne plangem ca avem prea multe lucruri pe cap si că nu le mai facem faţa. Cred că acest lucru e probabil adevărat şi de aceea e important să ne gandim şi la modalităti prin care putem folosi tehnologia ca să facem lucrurile mai repede si mai bine.
Radu Popa

Despre autor

Despre autor: Radu este consultant resurse umane în cadrul biroului din Oradea. Este specializat în recrutare și training, cu experiență atât în multinaționale cât și în companii românești. S-a alăturat echipei ROMCOM în 2013. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus