Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Afacerea înseamnă oameni, bani şi timp

By on 22 October 2010 in Training

În afaceri, fie că este vorba de o perioadă de boom economic, fie că este recesiune, administrezi întotdeauna trei valori: oamenii, banii şi timpul. Nu spun că nu este importantă culoarea produsului care afectează direct vânzările sau că nu este important costul marginal cu amortizările mijloacelor fixe. Sunt importante. Dar cele trei elemente amintite sunt şi mai importante.

Poţi avea cei mai buni oameni, poţi avea şi resurse băneşti suficiente, dacă timpul sau timing-ul afacerii este inoportun, atunci piedicile în calea succesului sunt demne de luat în considerare.

Poţi să ai cei mai buni oameni, poţi să acţionezi la timpul potrivit, dar dacă nu ai bani suficienţi afacerea se va sufoca.

Poţi să ai bani suficienţi, poţi să te afli în momentul potrivit al lansării/ dezvoltării/ creşterii afacerii, dar dacă nu ai oamenii cei mai buni, din nou se ridică semne de întrebare cu privire la viitorul afacerii.

În linii generale, putem lua câteva exemple ca să înţelegem axiomele de mai sus. De exemplu, în perioada de creştere economică din ultimul deceniu, cele mai multe afaceri lansate în domeniul construcţiilor de clădiri dispuneau de banii necesari şi se găseau, totodată, în momentul potrivit, însă nu dispuneau de personal calificat şi suficient. Este important să le ai pe toate trei, fiindcă în cazul de faţă îţi făceai poziţionarea pe piaţă!

Pe de altă parte, tot în domeniul construcţiilor, o serie de antreprenori, de talie mai mică de data aceasta, au identificat corect timingul pentru lansare, au avut la îndemână personalul necesar, dar au dus lipsă de resurse băneşti. Astfel, au apelat la surse externe de finanţare, dar au fentat factorul timing sau nu l-au luat în considerare.

Este evident, aşadar, că dacă una dintre aceste trei valori lipseşte sau nu este administrată corespunzător, calitatea şi viitorul afacerii suferă enorm de mult. Ce să mai spunem daca lipsesc două sau chiar toate cele trei elemente?

Pentru mai multe detalii despre ce înseamnă o afacere de succes, precum şi pentru întocmirea unui plan de afaceri de succes, puteţi apela la serviciile unui consultant de specialitate. Solicitările adresate consultanţilor Romcom se pot face telefonic la 0259 479 793, prin email la office@romcom.ro sau completând formularul de contact.

ROMCOM

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus