Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Criza – pericol și oportunitate (II)

By on 17 December 2010 in Training

Continuare de aici.

4. În aceeaşi ordine de idei multe firme se plâng de faptul că majoritatea clienţilor au intrat în „hibernare” şi nu mai cumpără. Dar dacă priviţi lucrurile dintr-o altă perspectivă, tocmai acum este momentul să căutaţi noi clienţi, deoarece mulţi își caută noi furnizori cu care pot renegocia contractele vechi, din dorinţa de a da mai multă valoare banilor lor.

5. În plus, criza poate să fie transformată într-o situație oportună pentru promovare. Pe lângă faptul că publicitatea este mai ieftină acum (firmele de publicitate vă „îmbie” cu oferte avantajoase), efectul va fi mult mai vizibil pe piaţă şi mesajul transmis este de stabilitate și forţă, căci puțini sunt cei care îndrăznesc să investească în publicitate pe timp de criză. Un sfat: profitaţi de ofertele avantajoase de acum şi de disponibilitatea furnizorilor de publicitate şi încheiaţi contractele pe cât mai mulţi ani, pentru a profita de condiţiile avantajoase şi atunci când economia se relansează şi când se va reinvesti în marketing. (Lorand Soares-Szasz)

6. Criza a avut efecte negative pentru sectorul imobiliar. Daca aţi reuşit să vă abţineţi să nu investiţi în sedii noi acum doi trei ani când toţi o făceau şi când totul era supra-evaluat, ce-ar fi să profitaţi de criză şi să investiţi acum în proprietăţi şi spaţii noi? Cred că nu trebuie să mai spun că sunt mult mai ieftine iar oferta este generoasă.

7. Neglijat de mulţi, concediul de odihnă este esenţial pentru reuşita companiei. Acum aveţi mai mult timp, aşa că profitaţi şi mergeţi în vacanţă. Este mai ieftin şi firmele se bat pe oferte şi discount-uri. Cu siguranţă aveţi nevoie de odihnă după „goana nebună” din anii trecuţi şi în plus trebuie să vă reumpleţi bateriile pentru a porni cu elan spre noua direcţie a afacerii dumneavoastră şi pentru momentul în care se va relansa economia.

Poate mulţi vor spune că este uşor de spus şi greu de făcut, că vorbesc „chinezării”. Este adevărat faptul că pentru cei mulţi – cei care au fost „surprinşi” pe picior greşit de criză (deşi semne prevestitoare au fost suficiente), aceste idei sunt greu de aplicat.

Dar mesajul care doresc să-l transmit este acela că pentru orice problemă există o soluţie şi orice criză implică şi oportunități şi sunt multe firme care ar avea potenţial chiar şi acum în timp de criză. Trebuie doar să îndrăznim să fim diferiţi, să facem ceea ce nu fac toţi ceilalţi în timp de criză dar şi în timp de boom economic: adică să se lase ghidaţi de alţii.

În plus, dacă de data aceasta aţi fost luat de val în perioada de boom economic, şi aţi uitat de principiul simplu dar foarte sănătos de a pune bani deoparte pentru zile negre, măcar învăţaţi acum pentru data viitoare (căci perioade bune vor urma la un moment dat, dar şi altele grele vor mai fi).

ROMCOM

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus