Soluții de dezvoltare pentru afaceri

CUM NE ALEGEM FURNIZORUL DE CREDITE?

By on 28 May 2012 in Credite IMM

Creditul este un accelerator grozav pentru începerea şi dezvoltarea afacerilor. În lipsa surselor proprii sau a finanţărilor de la părinţi, rude şi/sau prieteni, creditul este alternativa cea mai plauzibilă de finanţare a unei afaceri. Cum atât băncile cât şi instituţiile financiare nebancare se întrec în oferte de creditare, este necesar să ştim să evaluăm corect caracteristicile şi costul total al unui credit, aşa încât să putem compara alternativele.

Atunci când alegem un furnizor de credite, trebuie să ne asigurăm că știm toate costurile unui astfel de credit, fie că e vorba de costuri aferente diferenţelor de schimb valutar, costuri directe sau costuri indirecte.

În ce valută contractăm un credit? Specialiștii ne sfătuiesc să contractăm creditul în moneda în care încasăm majoritatea veniturilor noastre. În felul acesta, evităm riscul potențialelor pierderi din diferențele de curs valutar. Dacă clienţii noştri sunt în România, cel mai bun credit este în lei, chiar dacă dobânzile sunt încă ceva mai mari decât la creditele în valută, pentru că încasările sunt în lei. Oricum, la ritmul în care leul se depreciază în fața principalelor valute, numărul contestatarilor creditelor în lei scade în fiecare zi.

Un credit aduce cu sine o serie de costuri directe, adică bani care sunt plătiți creditorului pentru a beneficia de acel credit. În aceste costuri sunt incluse următoarele:

  • Dobânda;
  • Comisioanele;
  • Dobânzile penalizatoare;
  • Costurile cu ipoteca;
  • Asigurările pentru garanții.

Majoritatea acestor cheltuieli sunt incluse în rata lunară, aspect care ne face să nu uităm de ele deoarece trebuie să știm cât să punem deoparte, astfel încât să nu întâmpinăm probleme la scadența ratei.

De asemenea, nu trebuie să uităm de cheltuielile indirecte legate de credit, care pot include:

  • Comisionul unui ordin de plată (prin care facem plata ratei);
  • Transportul până la bancă, dacă este cazul;
  • Costul de oportunitate (timpul necesar drumului la bancă pentru plata ratei, în care nu eşti implicat în afacere)

Chiar dacă aceste costuri nu fac parte integrantă din rata lunară la credit, ele există și trebuie avute în vedere atunci când ne alegem furnizorul de credite.

În ce priveşte caracteristicile este foarte important să răspundem la o serie de întrebări înainte de a lua un credit. Printre acestea aș enumera:

  • Pot să iau un credit pentru X situație? Asigurați-vă că se poate finanța ceea ce doriți dumneavoastră să faceți.
  • Care este rata dobânzii și ce alte comisioane percepeți?
  • Ce tip de garanții solicitați?
  • Care este perioada maxima de creditare?
  • Dobânda este fixă sau variabilă?
  • În ce valută poate fi luat creditul?
  • Se pot face modificări ale scadențarului după semnarea contractului de credit?
  • Care este valoarea lunară a ratei?
  • Este nevoie de contribuție proprie?
  • Ce comisioane trebuie să plătesc pentru a obține acest credit?
  • Care sunt penalitățile pe care trebuie să le plătesc în caz de întârzieri la plata ratelor?
  • Unde și cum pot face plata ratelor?
  • Care este costul total al creditului?
  • Care sunt costurile aferente ipotecii?
  • Care sunt costurile de asigurare?

Într-o avalanşă de reclame stridente, care reuşesc să îi păcălească pe cei neinițiați, și oferte de credit care includ comisioane tot mai mari și mai numeroase (fără a discuta aici de inventivitatea și ineditul acestora), ROMCOM doreşte să aibă o abordare directă şi transparentă în ce priveşte costul creditelor oferite. Pe lângă acestea, căutăm să avem o relație personală cu clienții noștri.

Scopul nostru este să susţinem activ afacerea dumneavoastră, să cunoaştem povestea dumneavoastră, împreună cu neajunsurile și oportunitățile din afacerea pe care o conduceţi, şi să vă ajutăm să identificați soluții de dezvoltare dar şi posibile amenințări, pentru care să elaborăm un plan de prevenire.

Dacă intenţionaţi să începeţi o afacere, sau vreţi să vă dezvoltaţi afacerea şi aveţi nevoie de credit, vă invit să ne contactaţi telefonic la 0259 479 793 (birou Oradea) sau 0758 835 956 (birou Timișoara) sau scrieţi-ne un email pe adresa ciprian.stoica@romcom.ro pentru a solicita o ofertă de credit.

ROMCOM

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus