Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Cum să nu mai fii întrerupt

By on 7 April 2011 in Training

Fiecare întrerupere în munca pe care o faci poate fi o barieră în administrarea eficientă a timpului tău și în ultimă instanță poate fi o barieră în calea succesului tău.

Gândește-te la ultima ta zi de lucru și observă pentru o clipă de câte de multe întreruperi ai avut parte. S-ar putea să fi fost telefoane, emailuri, discuții pe hol, colegi oprindu-se la biroul tău sau orice altceva care în mod neașteptat pretinde atenția ta și astfel te distrage de la lucrul pe care tocmai îl făceai.

Deoarece ziua ta are doar câteva ore, unele întreruperi te pot jefui de timpul de care ai nevoie pentru a-ți atinge scopurile și a avea succes în munca ta și în viața ta. Mai mult decât atât, acestea te pot defocaliza fiind necesar ca după fiecare întrerupere să petreci timp reconcentrându-te în procesul de gândire pentru a finaliza în cele din urmă munca.

Câteva din lucrurile care ne-ar putea ajuta să prevenim întreruperile și astfel să evităm frustrările și insuccesul:

1. Fă o analiză a întreruperilor dintr-o zi.

Vezi care din acestea sunt valide și care nu, apoi cât de urgente sunt și dacă pot fi rezolvate la timp. Unele întreruperi pot fi atât valide cât și urgente.

2. Lasă ca telefonul să lucreze pentru tine nu împotriva ta.

Folosește mesageria telefonului pentru a nu fi întrerupt atunci când trebuie să termini o lucrare în termen și focalizarea ta trebuie să fie intensă. Sau folosește un asistent care să rezolve mesajele pentru tine. De asemenea, telefonării i se poate aloca un anume timp în programul tău ca parte a planificării.

3. Învață să spui NU

Este acceptabil să spui nu cererilor atunci când ești ocupat și altcineva le poate face, sau dacă nu sunt cereri importante sau care pot fi realizate mai târziu. Fă aceasta într-un mod sincer urmat de o scurtă explicație.

4. Disponibil și nedisponibil

Simplu dar eficient: fă de cunoscut oamenilor când ești disponibil și când nu. Asigură-te că oamenii știu că în timpul indisponibilității nu trebuie să te întrerupă. Dacă ești manager, o parte importantă a muncii tale este să fii disponibil pentru oameni, să rezolvi urgențele care apar și să îți antrenezi echipa să fie cât mai eficientă posibil. De aceea, nu pune bariere prea înalte și să nu poți realiza această parte a muncii tale. Cu alte cuvinte, folosește timpul de indisponibilitate dar nu exagera.

5. Timp alocat discuțiilor

Stabilește un timp regulat pentru discuții cu oamenii cu care trebuie să te întâlnești cel mai adesea. Cere acestor oameni ca atunci când vin la aceste discuții să aibă o listă cu toate punctele astfel încât să puteți acoperi toate punctele într-o singură discuție. Și fă și tu la fel. Dacă stabilești o întâlnire folosește o sală de conferință sau biroul persoanei cu care vrei să discuți astfel încât să te poți retrage după ce ai terminat discuția. Este mai ușor să te ridici și să pleci decât să determini oamenii să părăsească ei biroul tău.

ROMCOM

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus