Soluții de dezvoltare pentru afaceri

De ce este importantă comunicarea în afaceri?

By on 14 March 2011 in Consultanță

De cele mai multe ori totul începe cu o idee pe care tu – receptorul – o recepţionezi de la emiţător care poate fi un articol citit, un prieten, colaborator şi uite-aşa te mobilizezi şi demarezi o afacere. Apoi uneori ai nevoie de un partener pentru a dezvolta afacerea, cu siguranţă de o echipa competitivă şi să nu uităm de clienţi fără de care, dacă nu se materializează vânzarea, afacerea nu există.

Toate acestea, că noi conştientizăm sau nu, implică COMUNICARE. Aşa se face că avem: comunicarea viziunii către partenerul tău de afaceri, organizaţia întreagă, comunicarea obiectivelor de lucru pentru echipa de producţie respectiv obiectivelor de vânzări pentru echipa de vânzări, comunicarea între departamente, comunicarea cu furnizorii/colaboratorii şi nu în ultimul rând comunicarea către piaţa ţintă, clientul final.

Deseori între partenerii care coordonează o companie apar diferenţe de viziune, de percepţie, de aici nuanţe diferite de mesaje transmise către echipă. Aceasta determină mai departe înţelegerea eronată/parţială a sarcinilor de lucru, obiectivelor de vânzări de către personal şi aşa se face că emiţătorul are o serie de aşteptări care nu vor fi împlinite şi aceasta nu neapărat din rea voinţă ci pentru că la receptor a ajuns altceva. Nu mai vorbim de importanţa mesajului transmis către piaţă şi că de multe ori antreprenorul “crede” că prin sloganul ales de pildă, cu siguranţă clientul va înţelege despre ce este vorba – ceea ce nu e valabil doar pentru că ideea era atât de frumoasă şi pentru că “producătorul” ei o înţelege.

Orice afacere implică oameni şi conform unui citat, oamenii reprezintă capitalul cel mai de preţ într-o afacere. De modul în care se utilizează acest capital, ştiind că afacerile înseamnă relaţii între parteneri, angajator-angajat, departamente, companie-clienţi şi furnizori depinde succesul pe care îl va înregistra compania dvs.

În contextul în care regulile jocului s-au schimbat, în vremuri de criză, comunicarea la nivel de organizaţie, departamente şi în relaţia cu piaţa ţintă, devine o premisă foarte importantă. Azi eşti forţat să devii mai bun, nu e suficient doar să înţelegi situaţia din piaţă ci trebuie să dispui de instrumentele adecvate pentru dezvoltarea afacerii.

Cum îmi pot creşte afacerea răspunzând cererii de pe piaţă, prin dezvoltarea organizaţiei în domeniul comunicării şi relaţiilor? Cum pot comunica eficient în conducere, vânzări, negocieri? Cum comunic când apar conflicte? Cum cresc potenţialul şi productivitatea echipei?

Pentru a răspunde la aceste întrebări şi nu numai, vă invităm la seminarul ROMCOM din Galaţi, în data de 13-14 Aprilie 2011. De asemenea, în cadrul seminarului, prin intermediul unor sesiuni practice de workshop persolog, veţi avea ocazia să vă îmbunătăţiţi semnificativ comunicarea şi colaborarea echipei pe care o conduceţi.

Pentru mai multe detalii despre seminar, aşteptăm să ne contactaţi la adresa stefan.pastia@romcom.ro sau telefonic la 0749-158.586 sau fax: 0336-401.172.

Stefan Pastia

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus