Soluții de dezvoltare pentru afaceri

De la un articol la un CRM într-o săptămână

By on 5 February 2014 in Consultanță

Articol preluat de pe excelninja.ro.


În urmă cu mai multe săptămâni am scris un articol cu titlul Cum să faci un CRM gratis în Excel / Google Docs. M-am bucurat să văd reacții pozitive la articol și persoane care au cerut să le trimit fișierul și în format Excel.

M-am bucurat și mai mult atunci când cei de la Qfort Oradea au venit să mă întrebe dacă nu cumva le-aș putea adapta varianta pe care am postat-o pe blog pentru a satisface nevoile lor. Cum eu nu pot spune nu la lucruri care țin de Excel așa am început.

CRM in Google Docs

Ciclul de vanzare
Primele mele întrebări au fost legate de ciclul de vânzare, a fost important să știm de la început care sunt etapele prin care trece un prospect pana în momentul în care devine client și ne umple de bani.

Informații despre fiecare prospect / client
Pasul următor a fost să vedem care sunt informațiile pe care vrem să le avem despre fiecare client în parte. Aici am fost nevoiți să menținem un echilibru între: destul de multe informații ca să știm ce se intamplă și destul de puține informații ca să nu pierdem prea mult timp completand formulare care nu se mai termină.

Sursa de achiziție
Un lucru important era să știm de unde vin clienții, care sunt “conductele cu clienți” cele mai importante. Le-am pus într-o listă în ideea de a ști pe viitor care este rentabilitatea investiției în anumite activități care ar trebui să genereze clienți.

Rapoarte
Ultimul pas a fost să definim rapoartele, să vedem care sunt lucrurile importante pe care e nevoie să avem tot timpul un ochi. Ca să fiu mai concret, uite câteva din rapoartele pe care le-am definit până acum:

– Situație lunară: un raport care ne spune ce valoare financiară avem în fiecare etapă de vanzare în fiecare lună

– Rată de conversie: un raport care ne arată pentru fiecare persoană din echipa de vânzări care este valoarea financiară în fiecare etapă de vânzare și calculează o rată de conversie din prospecți în clienți

 Tipuri de lucrări: valoarea financiară generată de fiecare tip de lucrare

Rapoartele se generează automat, nu trebuiesc completate manual, mai jos vedeți câteva exemple, evident că informațiile nu sunt reale.

CRM in Google Docs

CRM in Google Docs

CRM in Google Docs

Ce e foarte interesant e că toate lucrurile pe care le-am prezentat în acest articol au durat mai puțin de o săptămână. Asta demonstrează că nu ai nevoie neaapărat de câteva luni pentru implementarea unui CRM, dacă lucrezi cu tehnologia potrivită. Noi am facut totul în Google Docs folosind următoarele funcții:

– Validarea datelor ca să nu putem scrie chiar tot ce ne taie capul

– Countif ca să eliminăm duplicatele

– Formatare condițională pentru ca anumite lucruri să ne sară în ochi

 Pivot table ca să generăm rapoarte care se calculează automat

In încheiere vă las cu un scurt mesaj din partea lui Cristi Sabo de la QFort:

Cu un minim de efort (necesar la introducerea informațiilor) avem oricând la dispoziție o radiografie clară a vânzărilor. Partea și mai bună e că, folosind Google Docs, avem acces la CRM oricând și de pe orice dispozitiv conectat la internet. Un al treilea plus ar fi că Radu e disponibil pentru modificări ulterioare în funcție de schimbările apărute în ciclul de vânzare. Radu a facut această experiență scurtă și foarte placută.

Radu Popa

Despre autor

Despre autor: Radu este consultant resurse umane în cadrul biroului din Oradea. Este specializat în recrutare și training, cu experiență atât în multinaționale cât și în companii românești. S-a alăturat echipei ROMCOM în 2013. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus