Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Eroziune – decădere neobservată

By on 2 March 2009 in Training

Nimeni nu observă nimic. Asta e problema cu eroziunea. Se întâmplă peste tot – în firme, biserici şi familii. Prin eroziune ne referim la decăderea neobservată a valorilor. Acest proces decurge încet şi nebăgat în seamă. Este privit ca normal. Aşa ajung şi rezultatele lui să fie acceptate ca normale. Şi rezultatele sunt grave.

Din acest sol a crescut de exemplu zicala: „Într-un cleptoman, un pedofil sau un manager nu poţi avea încredere“. Cuvinte dure la adresa oamenilor de afaceri. Astăzi putem vorbi de o criză reală a încrederii. Şi suntem în pericol de a privi această situaţie ca normală şi de neschimbat.

Fals. Eroziunea valorilor trebuie identificată, şi poate fi oprită. Legea a doua a termondinamicii ne spune că materia, lăsată de capul ei, se îndreaptă spre haos. Asta este eroziunea. Investind energie, putem stopa acest proces.
Acest principiu este valabil şi în dezvoltarea personalităţii, a comportamentului şi valorilor. Mă voi ocupa de acest fenomen în mai multe ediţii ale acestei serii de articole, şi vor descrie câteva măsuri manageriale adecvate.

În acest proces, vom arunca o privire în cel mai bun manual de management disponibil: Biblia. Aici găsim înţelepciune şi energie pentru a identifica eroziunea şi pentru a lupta împotriva ei. În primul capitol al Proverbelor lui Solomon citim în versetul 7: „Frica Domnului este începutul ştiinţei.“ Reverenţa reală faţă de Dumnezeu ne dă cheia înţelepciunii şi a înţelegerii. Bine de ştiut, bine de aplicat!

Nu e nevoie de campanii de imagine profesionale pentru consolidarea încrederii, ci de valori trăite ca: adevăr, cinste, respect, fantezie. Aţi văzut corect, şi fantezia îşi are locul aici. Fantezia este o condiţie importantă pentru schimbare. Şi tocmai aici este nevoie de înţelepciune şi discernământ, pentru ca progresul să îi slujească omului şi să-i dea slavă lui Dumnezeu.

Altfel, inclusiv progresul se erodează.

Mario Brühlmann

Despre autor

Despre autor: Mario Brühlmann este presedintele ROMCOM, proprietarul Swiss Consulting Group, trainer, consultant de afaceri şi autor. A absolvit Executive MBA în Management International, Universitatea de Stiinte Aplicate în Berne, Elveția. Este membru în bordul de conducere al numeroaselor organizații profit și non-profit, concentrându-se pe dezvoltarea economică și eradicarea sărăciei în mai multe țări ale lumii. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus