Soluții de dezvoltare pentru afaceri

100 Argumente pentru un credit ROMCOM: Evaluam cererea de credit si pe baza proiectiei de incasari, nu doar a istoricului (34)

By on 1 October 2015 in Credite IMM

Societatea a avut şi va avea nevoie întotdeauna de oameni cu viziune. Îi putem numi vizionari, deşi dicţionarul explicativ al limbii române defineşte acest cuvânt ca având legătură cu idealuri irealizabile, ori nu la acea categorie de oameni vreau să mă refer. Eu vorbesc de cei care văd ceva acolo unde acum este altceva sau chiar nimic, de cei care văd imposibilul posibil, şi fac totul ca să-şi împlinească acel vis. Astfel de oameni ajută omenirea să evolueze în salturi şi nu liniar. Fără ei, lumea ar fi astăzi mult mai săracă. Şi mult mai înapoiată.

Antreprenor

Dincolo de prezent

Meritul acestor oameni, pe lângă acela de a crede cu tărie în realizarea dezideratului lor, este că îi antrenează în acest proces şi pe alţii cărora le transmit din credinţa şi din pasiunea lor. Ei văd dincolo de prezent, în viitor, şi îi ajută şi pe alţii să creadă în acel viitor – de obicei într-unul mai bun.

Andreprenori

În lumea afacerilor, a întreprinzătorilor (apropo, aud folosindu-se uneori termenul de „antreprenori”. Atenţie, pentru că dicţionarul explicativ, prietenul – sau duşmanul – nostru, defineşte altfel noţiunea de antreprenor, într-un sens mult mai strict), lucrurile stau la fel. Multe afaceri de succes au pornit de la o idee nouă (sau veche), aparent irealizabilă, în care cineva a crezut suficient de mult (ca intensitate şi ca durată) ca să o transforme în realitate.

Atunci când vine vorba de finanţarea unei afaceri, finanţatorul cere de obicei să vadă istoricul acelei afaceri. Cine a încercat să obţină un împrumut de la o bancă în România ştie foarte bine ce înseamnă aceasta: o condiţie principală de eligibilitate este existenţa unui istoric (bun) de cel puţin un an financiar încheiat. Ce te faci însă atunci când istoricul nu este extraordinar? La urma urmelor, puţine sunt afacerile care reuşesc să obţină rezultate spectaculoase sau chiar şi numai mulţumitoare în primul an de existenţă. Dar când istoricul nu există pur şi simplu?

Ajutor la momentul oportun

La ROMCOM primim numeroase solicitări de finanţare de la întreprinzători care îşi pun ei înşişi una din aceste întrebări. Suntem conştienţi că în fazele incipiente de existenţă a unei afaceri este nevoie de capital pentru a demara şi a dezvolta afacerea respectivă. De fapt, chiar acesta este argumentul pus în faţă de cei care solicită finanţările: „Ajutaţi-mă acum, când am nevoie, nu peste un an, când probabil nu va mai fi cazul!”

Așteptări

Ce aşteptări avem de la întreprinzătorii care se află într-o asemenea situaţie? Ei bine, da, aşteptăm o idee de afacere bine conturată, un plan de afaceri simplu, dar clar şi realist, dedicare, implicare, hotărâre… şi lista rămâne deschisă. Dar pe lângă toate acestea, vrem să vedem şi (măcar) puţin din acea viziune despre care scriam la început. Ne aşteptăm să vedem oameni convinşi de planul lor de acţiune, care să ne convingă şi pe noi că acel plan va funcţiona. Ne dorim să finanţăm oameni care văd ceva acolo unde acum este altceva sau chiar nimic şi care sunt hotărâţi să facă totul ca să-şi împlinească acel vis.

Evaluarea potențialului

Bineînţeles că visul acesta trebuie să fie ancorat în realitate. Cum afirmam la început, nu vorbim despre idealuri irealizabile. Tocmai de aceea, atunci când analizăm o solicitare de acest gen, ne aşezăm la masă împreună şi aşternem pe hârtie (sau pe calculator) o proiecţie a încasărilor şi plăţilor pe perioada următoare, astfel încât să stabilim de comun acord potenţialul afacerii de a realiza venituri suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, precum şi capacitatea de rambursare a împrumutului. Dacă aceste condiţii sunt îndeplinite la un nivel satisfăcător, lucrurile sunt pe jumătate rezolvate. Despre cealaltă jumătate care trebuie rezolvată, într-un alt articol…

Haideți să discutăm

Dacă aveţi o afacere, nouă sau veche, pe care doriţi să o dezvoltaţi şi pentru care aveţi şi viziunea de a o duce înspre mai bine, vă aşteptăm să ne contactaţi pentru a discuta împreună cum vă putem ajuta să faceţi aceasta. Ne găsiţi la sediul nostru din Oradea, str. Gh. Doja nr. 49A, sau ne puteţi contacta folosind pagina de contact de pe acest site.

Mult spor în lucruri bune!

Tags:

Dorin Pantea

Despre autor

Despre autor: Dorin este consultant credite şi responsabil pentru promovarea creditelor ROMCOM prin intermediul birourilor ROMCOM din ţară. S-a alăturat echipei ROMCOM în 2007. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus