Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Funky Inc

By on 23 November 2010 in Training

Au trecut câteva luni, poate și mai bine de un an de când am citit aceasta carte excepțională, după părerea mea. Luând în considerare modelul de dezvoltare al economiei globale și al modului de a face afaceri la nivel global, această carte tinde să explice din ce în ce mai bine, de ce ar trebui adoptat un nou model de a realiza afaceri.

Funky Inc. este noul model de companie propus de Jonas Ridderstrale și Kjell Nordstrom. O companie perfectă într-o economie de piață încă destul de departe de perfecțiune, o soluție care se vrea universală însă nu poate fi aplicată peste tot. Asta nu înseamnă însă că a tinde către acest ideal e un lucru rău. Ba din contră!

Într-o lume din ce în ce mai competitivă, calitatea gândirii este cea care îți va oferi un avantaj – o idee care deschide uși noi, o tehnică care rezolvă probleme, sau un discernământ care te ajută să ai o privire de ansamblu asupra lucrurilor.

Iar acum o nouă regulă guvernează lumea. Din moment ce libertatea de a alege este la dispoziția tot mai multor persoane din întreaga lume, va trebui să alegi, să iei o decizie, iar dacă nu vei face acest lucru, altcineva dintr-un loc total diferit de cel unde te afli tu, îl va realiza pentru tine și să fii sigur că acelei persoane nu prea îi pasă de tine.

Conform unui sondaj recent Bloomsbury, „Funky Business” se afla pe locul 16 într-un top al celor mai bune cărți de business/leadership din toate timpurile. La rândul său, Thinkers 50, clasamentul bianual global al celor mai importanți gânditori din domeniul managementului, îi plasează pe Nordström și Ridderstråle, autorii “Funky Business”, pe locul 9 în întreaga lume și pe prima poziție în Europa, în 2005.

Cartea, tradusă în 34 de limbi, se dorește a fi un manifest al noii generații de lideri, și nu numai. „Funky Business” este o lectură obligatorie pentru cei care vor să învețe limbajul și rețetele noii economii. De fapt, în vremurile „funky” pe care le trăim, suntem cu toții lideri, iar aici depinde de fiecare persoană cum privește lucrurile, cu cât încearcă să privească un lucru din mai multe perspective cu atât îl ajută mai bine să-și înțeleagă și clientul. Deținem controlul celei mai importante resurse a momentului: propriile creiere, iar bătălia dintre ele reprezintă noul război rece. Ce soluții avem pentru a fi competitivi? „Să refuzăm competiția” – este răspunsul paradoxal pe care ni-l oferă Nordström și Ridderstråle. Pentru a avea succes, trebuie să fim diferiți, să fim “funky”, ne îndeamnă cei doi autori. A fi „funky” înseamnă să îți folosești din plin imaginația.

Pentru a nu cădea în capcana întinsă de piață, trebuie să facem apel la latura emoțională a ființei umane, și nu la cea rațională. Astăzi, doar „talentul face capitalul să danseze”, acesta fiind subtitlul, dar și mesajul principal al acestei cărți.

Kjell Nordström este profesor la Stockholm School of Economics, un adevărat guru al lumii business, care preferă ca într-o lume a costumelor gri, ce nu dețin toate răspunsurile, să fie ras în cap și îmbrăcat în negru, scriind și vorbind în metafore pline de culoare. Are o experiență de peste 20 de ani în lucrul cu companii multinaționale unde a fost consultant, colaborând într-o vreme și cu guvernul Tony Blair.

Dr. Jonas Ridderstråle este unul dintre cei mai importanți membri ai noii generații de guru de business din Europa. Jonas s-a bucurat de o enormă atenție din partea instituțiilor media din întreaga lume. In martie 2004, el a fost invitat de CNN în cadrul programului Global Office. Dr. Ridderstråle a fost, de asemenea, prezentat în revistele Fortune, Fast Company, Time Magazine, Financial Times, Stern, Paris Match și multe alte publicații internaționale.

Ideile „funky” susținute de cei doi universitari suedezi și-au găsit adepți și în mediul de afaceri din Romania. Funky Business este prima companie din Romania care a împrumutat numele cărții, la inițiativa fondatorului ei, Diana Graepel. Compania este specializată în marketing experiențial.

Marius Parjea

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus