Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Jungla si managementul timpului

By on 4 July 2013 in Training
Să ne imaginăm că ne aflăm singuri în mijlocul junglei. Vorbim despre o junglă deasă cu toate dotările de rigoare, vegetaţie, obstacole naturale şi ţânţari. Vrem să traversăm această junglă dar simţim că avansăm cu dificultate.
Prima problemă cu care ne confruntăm este că nu ştim încotro să o luăm, nu avem o busolă, nu putem avea o vedere mai amplă din cauza vegetaţiei. Chiar dacă am şti încotro să o luăm intervine următoarea problemă, cu ce începem? Pe lângă acestea toate, o altă problemă este generată de lipsa uneltelor potrivite care să ne permită să ne croim un drum într-un mod eficient.
Putem asemăna aceasta junglă cu viața noastră de zi cu zi. Vegetația care ne sufocă este de fapt suma sarcinilor, responsabilităților și angajamentelor pe care ni le-am asumat. Ca și vegetația, acestea cresc în permanență și e nevoie să facem eforturi doar pentru a ține pasul. Stâncile abrupte, râurile de netrecut, reprezintă obstacolele cu care ne confruntăm, proiectele dificile pe care vrem să le ducem la bun sfârșit, greutățile pe care vrem să le depășim. Peste toate astea mai avem în jurul nostru și foarte mulți țânțari, lucruri sau persoane care ne provoacă un disconfort constant, care ne storc energia și care nu ne lasă să ne păstrăm concentrarea.
Pentru a parcurge mai eficient de această “junglă” avem nevoie de cel puțin 4 lucruri:
1. O destinație clară
Unde vrem să ajungem în final? Unde vreau să ajung cu proiectul la care lucrez? Cum ar trebui să arate sarcina la care lucrez ca să o pot considera încheiată. Dacă nu reușim să răspundem la aceste întrebări ne vom invarti în cerc și ne vom pierde energia de care avem mare nevoie.
2. Un mod de prioritizare
Știu unde vreau să ajung, cu ce ar trebui să încep? Care este următorul copac pe care vreau să îl dobor? Din lista mea zilnică de 15 sarcini, cu care ar trebui să încep? Chiar dacă avem o destinație clară, fără un bun mod de prioritizare destinația noastră va rămâne un vis frumos.
3. Să scăpăm de hoții de timp și energie
Care sunt lucrurile sau persoanele care ne “fură” timpul sau energia? Ce putem face pentru a ne proteja de acești hoți pentru a putea fi mai eficienți în ceea ce facem?
4. Unelte potrivite
Ce unelte putem folosi pentru a face lucrurile mai repede și mai bine? Care sunt lucrurile care ne pot ajuta să fim mai în control și să avem o perspectivă mai bună?
Credem că managementul timpului este o temă foarte relevantă pentru fiecare dintre noi. De aceea am ales să organizăm un seminar deschis pe această temă în 19-20 Iulie în care vom discuta lucrurile amintite mai sus și vom încerca să găsim răspunsuri potrivite pentru fiecare dintre participanți. Pentru mai multe informații despre acest seminar accesați acest link.
Radu Popa

Despre autor

Despre autor: Radu este consultant resurse umane în cadrul biroului din Oradea. Este specializat în recrutare și training, cu experiență atât în multinaționale cât și în companii românești. S-a alăturat echipei ROMCOM în 2013. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus