Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Managementul Timpului (I)

By on 21 October 2010 in Training

Timpul parcă se comprimă, şi în ciuda faptului că deţinem tot mai multă tehnologie care să ne ajute în ceea ce trebuie făcut, avem tot mai multe sarcini însă tot mai puţin timp pentru ele. Oamenii sunt tot mai ocupaţi, stresaţi, agitaţi, presaţi de termene limită şi nu au destul timp să facă tot ceea ce îşi doresc în viaţă. Îi puteţi simţi şi dvs., parcă sunt terminaţi, epuizaţi şi cu cât vor să facă mai multe cu atât trebuie să renunţe şi mai mult la ceea ce le place, fiindcă nu înţeleg idea de recompensare.

Pe de altă parte sunt oameni care nu fac mai nimic. Te miri din ce trăiesc, pentru că o duc bine, dar nu produc nimic. Însă şi ei trăiesc într-o stare anume, doar că nu e una intensă ci una mult prea detaşată.

Nici o extremă nu e bună, aşa că trebuie să învăţăm să ne stabilim obiective şi să le ducem la bun sfârşit, fără să uităm însă de pauză. Pentru a utiliza cât mai eficient cele 24 de ore pe care la aveţi la dispoziţie în fiecare zi, trebuie să vă gândiţi cum doriţi să împărţiţi acest timp, astfel încât să realizaţi tot ceea ce vă propuneţi. Multă lume se opreşte aici. La a se gândi. Însă, este esenţial să puneţi în aplicare.

Sunteţi o persoană care vrea să facă multe însă nu are timp pentru toate? Doriţi să vă terminaţi bine munca fără a fi prea obosit pentru a petrece timp cu familia dvs. sau pentru a citi o carte bună? Dacă DA atunci acest articol vă este destinat în mod personal.

Utilizând Principiul Pareto 80/20 care are la bază ideea că 20% din populaţia ţării deţine 80% din avuţia ei, vom arăta că putem obţine 80% din rezultate cu 20% din efort. Vă voi prezenta mai jos câteva instrumente ce vă vor ajuta în organizarea timpului dvs. şi anume:

  1. Lista – Planificarea
  2. Important vs. Urgent
  3. Ce trebuie făcut vs. ce vreţi să faceţi
  4. Monitorizarea – Verificarea
  5. Delegarea
  6. Tehnologia
  7. Spaţiul de muncă
  8. Pauza şi recompensa

Astăzi ne vom ocupa de primul instrument Lista – Planificarea urmând ca în zilele următoare să le detaliem şi pe celelalte.

Ce? Realizarea unei liste.

De ce? Pentru o vă organiza mai bine timpul.

Cum? Pas cu pas.

Când? Seara pentru ziua următoare. În week-end pentru săptămâna viitoare.

Paşi:

  • Ceea ce vă rog este ca în această seară înainte de a vă pregăti de culcare, să luaţi o foaie de hârtie şi să notaţi între 5 şi 10 lucruri pe care doriţi sau trebuie să le faceţi în cursul zilei de mâine. Vă va lua câteva minute.
  • Scrieţi câte o listă în fiecare seară timp de 3 săptămâni. Se spune că repetiţia e mama învăţării. Totodată s-a demonstrat că după 20 de repetări orice lucru devine obişnuinţă.
  • La finalul primei luni puteţi trece de la foaie la utilizarea unei agende în format fizic sau electronic. Deşi la început va fi mai greu, scrierea listelor va veni de la sine în timp.
  • Când alcătuiţi lista de 10 lucruri pe care doriţi să le faceţi mâine, începeţi cu 2 lucruri importante şi urgente, lăsând pe urmă loc şi pentru celelalte 8 activităţi.
  • Scrieţi lista în ordine cronologică, începând cu prima oră a zilei şi terminând-o cu ora de culcare.
  • Limitaţi-vă la 5-10 minute pentru alcătuirea acestei listei. Pentru listele din week-end utilizaţi maxim 20 de minute. Nu vă pierdeţi în detalii şi lăsaţi loc pentru neprevăzut.
  • Luaţi lista cu dvs. la birou şi bifaţi ori de câte ori aţi îndeplinit o sarcină de pe listă.
  • Nu vă opriţi doar la a face lista ci puneţi-o în practică! Şi nu uitaţi că 20% din activităţile dvs. vă aduc 80% din realizări.
Anca Pop

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus