Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Modelul Aisberg în Selecţia de Personal

By on 28 April 2010 in Training

1. Anticipează aisbergul!

Modelul Aisberg este cunoscut mai ales în domeniul comunicării şi îşi are rădăcinile în “modelul aisberg al conştiinţei” al lui Sigmund Freud.

Freud a comparat comportamentul uman cu un aisberg plutitor. Presupunerea lui a fost că, în comportamentul nostru situaţional de zi cu zi suntem conştienţi de doar 10-20% din ceea ce ne determină comportamentul. Cu alte cuvinte 10-20% din comportamentul nostru este un comportament conştient,  reprezentat prin ceea ce este vizibil deasupra suprafeţei apei. 80-90% din motivaţia pentru comportamentul nostru este inconştient şi este reprezentat de ceea ce este scufundat sub suprafaţa apei.

Presupoziţiile fundamentale ale modelului au fost deja aplicate în multe domenii diferite. Acest model nu este doar un pilon-cheie al teoriei comunicării, ci este folosit, de exemplu, şi în legătură cu dezvoltarea organizaţională, psihologie educaţională, managementul proiectelor şi/sau cultură corporatistă.

Modelul Aisberg prezentat aici (figura de mai jos) se referă la selecţia de personal. Ce procentaj din profilul unui candidat pot cunoaşte companiile în timpul procesului de angajare? Ce procentaj rămâne ascuns?

2. Evită efectul Titanic

Secţiunea reprezentată de partea aisbergului aflată sub nivelul apei (80-90% ) este decisivă pentru performanţa pe termen lung, retenţia şi integrarea noilor angajaţi într-o companie. În procesul de recrutare-selecţie există pericolul ca relaţia profesională să sufere, dacă compania nu descoperă adâncimile şi nu recunosc în prealabil semnalele de avertizare. Iar acest lucru are întotdeauna un impact asupra întregii echipe.
Instrumentele de evaluare persolog® sunt vitale tocmai în acest cadru, al cunoaşterii dincolo de suprafaţă. Ele nu analizează competenţele profesionale ale candidatului, ci abilităţile personale şi sociale. Cu ajutorul instrumentelor persolog® identificaţi candidatul ideal care să completeze cel mai bine echipa companiei.

Pentru mai multe detalii despre instrumentele persolog® vizitaţi: www.persolog.ro

Peter Kulcsar
Project Manager – persolog Romania

 

ROMCOM

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus