Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Pentru cei ce nu au timp

By on 9 September 2011 in Training

Zilele trecute m-am oprit la un minimarket pentru a cumpăra ceva celor mici (a se citi „copiilor mei”) şi am fost întâmpinat de o domnişoară implicată adânc în procesul de vânzare, facând faţă cu greu încercării de a mă servi, având în vedere ce-i drept că nu e uşor să ţii telefonul „presat” sub ureche, fără ajutorul mâinii, mai ales în cazul unei discuţii importante despre cineva care a făcut aşa, după ce a zis astfel, fără să ţină cont de asta…

Cu siguranţă v-aţi dat seama că domnişoara vânzătoare era angrenată într-o interminabilă discuţie cu probabil prietena cea mai bună, despre un terţ şi bineînţeles, toate acestea în cadrul orelor de lucru (despre subiect, promit să revin mai amplu cu altă ocazie), mie totuşi acordându-mi-se onoarea de a fi servit, deşi am cam venit la momentul nepotrivit să cumpăr, eu clientul, chiar atunci când ea avea o discuţie, pardon, „muncea”.

Atunci am realizat, că parcă e în sângele nostru de om, să vorbim despre alţii, să ne intereseze ce au făcut alţii, de ce au făcut  aşa, să ne dăm cu părerea noastră cum ar fi trebuit procedat, eventual să furnizăm soluţii deşi nimeni nu ni le-a cerut. Desigur că aparenta noastră dorinţă – de a învâţa din greşelile/reuşitele altora (ceea ce nu-i rău) – alunecă adesea spre bârfă, denigrarea persoanei absente în cadrul discuţiei şi uite aşa realizăm că suntem buni evaluatori ai personalităţii altora.

Astăzi vă propun o alternativă mai la îndemână: haideţi să ne oprim şi să ne uităm mai mult la noi. Şi ce-ar fi să înlocuim efortul de a comenta despre unul despre altul – care de cele mai multe ori e un efort zadarnic, fie că nimeni nu va lua în serios observaţiile/sfatul nostru, fie că am avut o imagine deformată asupra situaţiei, deci „analiza” e nulă – aruncând o privire spre noi înşine şi să ne evaluăm propria noastră personalitate, modul cum gândim în diverse situaţii, modul cum reacţionăm în cadrul unei discuţii cu un client, furnizor: ce am făcut eu? de ce am procedat aşa? de ce nu am procedat altfel? cât de eficient am fost? data viitoare aş putea îmbunătăţi reacţia mea?

Mai exact, vă invit să completaţi profilul de Personalitate persolog pentru a dobândi o imagine de sine (nu despre alţii) realistă, pentru a înţelege doar apoi percepţia reală despre sine, comportamentul altora şi astfel veţi înainta spre îmbunătăţirea relaţiilor cu ceilalţi. Practic, Modelul de Personalitate persolog te invită la descoperire (din nou, nu despre alţii, pentru a ne satisface curiozitatea şi cam atât) personală alături de analiza personalităţii şi suport pentru acţiune, punerea în practică a elementelor identificate.

Acum vă las pe dvs. să alegeţi din cele două variante:

  1. Veţi aloca timp discutând despre unul despre altul, oferind opinii nesolicitate şi care de cele mai multe ori nu ajung sau ajung deformat la subiect ?

sau

  1. Veţi aloca timp pentru evaluare personală, descoperind astfel lucruri pe care înainte, nu ştiaţi că erau greşite, având ocazia acum unei îmbunătăţiri reale sau schimbare radicală.

Personal, ca unul care am obosit practicând adesea varianta 1, voi merge pe varianta 2, alocând timp ca să mă judec, evaluez pe mine însumi şi dacă e cazul, în mod direct, să ofer şi opinii, sfaturi, dar numai la cerere. Pentru mine, timpul devine tot mai preţios, nu-i aşa ?

Vă doresc zile eficiente iar dacă doriţi mai multe informaţii cu privire la aplicarea profilul de Personalitate persolog, fie individual sau pentru angajaţii dvs. vă invit să mă contactaţi prin email la stefan.pastia@romcom.ro sau prin telefon la 0749 158 586.

Stefan Pastia

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus