Soluții de dezvoltare pentru afaceri

„Regula de urmat” pentru succesul micilor întreprinzători

By on 9 January 2012 in Consultanță

De ceva timp organizez seminarul „Paşi spre succes în afacerea ta”, dedicat micilor şi cum îmi place să spun, noilor întreprinzători – mai multe informaţii despre seminarii pentru micii întreprinzători puteţi afla scriind la teodora.chifor@romcom.ro.

Scopul seminarului este de a oferi informaţii cât mai utile pentru întreprinzătorii aflaţi la început de drum şi evident câţiva paşi, sau reguli de urmat pentru a avea succes (inspirate din experienţa unor firme mari şi din pagini şi ore de training-uri). Frecvent întreprinzătorii mă întreabă care ar fi regula cea mai importantă pentru a avea succes. Deşi nu cred în ideea de panaceu universal valabil – regulă bună pentru toţi şi toate – dacă ar fi să fie o regulă, aceasta ar fi construirea afacerii pe şi pentru o nişă de piaţă bine stabilită – în adevăratul sens. Există câteva riscuri la care se expun cei care nu îşi construiesc afacerea pe o nişă clar definită, mai ales în ceea ce privesc preţurile, marketingul, longevitate şi siguranţă şi chiar bariere la intrarea pe piaţă, aşa cum scrie şi Michael Hess, într-unul din articolele lui.

Barierele de intrare pe piaţă: cu cât este mai uşor să intri pe o piaţă, cu atât este mai greu să ai succes şi vice-versa. De fapt, barierele de intrare pe o piaţă sunt cele care definesc o nişă, iar o afacere bună care este greu de copiat este o afacere care merită cu adevărat. Dacă vă gândiţi  să începeţi o afacere care poate fi uşor copiată, sau chiar o copiaţi şi dvs. destul de uşor, poate ar fi bine să vă mai gândiţi măcar încă o dată înainte să investiţi.

Presiunea preţurilor: mulţi întreprinzători se gândesc să „cucerească” o piaţă aglomerată cu mulţi jucători (care au aceleaşi produse) propunând un preţ mai mic, chiar de dumping, din dorinţa de a câştiga cât mai mulţi clienţi. Astfel îşi reduc profitul în speranţa de a-l recupera atunci când clienţii vor fi „câştigaţi”. Dacă atuul dvs. pe o astfel de piaţă este preţul mic, mai repede sau mai târziu vă veţi confrunta cu presiunea preţurilor. Există riscul să fiţi bătuţi la preţuri de jucătorii mai mari, care pot obţine un discount mai mare, sau alţi jucători noi care vor avea aceeași strategie. În acest caz viitorul nu sună prea bine pentru afacerea dvs.

Marketing: la seminarii le spun micilor întreprinzători să fie cu „susul în jos”, cu alte cuvinte să fie diferiţi în domeniul lor pentru a avea succes. Ori, este aproape imposibil să te faci remarcat într-un ocean dacă eşti doar un peştişor şi dacă în plus eşti exact ca şi ceilalţi, fără o culoare sau o formă diferită. Situaţia ar fi cu totul alta dacă aţi avea o nişă de piaţă, unde să oferiţi un produs specializat, într-o manieră diferită greu de copiat de către alţi întreprinzători.

Longevitate şi siguranţă: într-o piaţă în care oricine vă poate lua locul oricând, nesiguranţa şi lipsa perspectivelor pe termen lung sunt probleme reale cu care se confruntă cei mai mulţi întreprinzători mici. Din nou, având activitatea specializată pe o anumită nişă de piaţă, nu numai că aveţi siguranţa zilei de mâine, dar puteţi să vă asiguraţi şi longevitatea şi cu timpul să câştigaţi reputaţie şi respect.

Da ştiu, nu e uşor să găseşti o nişă de piaţă, să te specializezi şi să fi diferit, dacă ar fi uşor cu toţii ar face-o. Dar tocmai pentru că intrarea este grea şi pentru că implică multă muncă şi seriozitate, răsplata nu va întârzia şi vă puteţi asigura funcţionarea firmei pe termen lung. Aşadar, înainte de toate gândiţi-vă la ceea ce puteţi pierde fiind un peştişor comun, uşor de copiat „luptându-vă” cu balenele intr-un ocean, şi la ceea ce puteţi câştiga fiind un peşte unic si diferit, greu de multiplicat şi care atrage atenţia celorlalţi.

Dacă doriţi să aflaţi cum se pot aplica aceste informaţii în activitatea şi afacerea voastră; dacă doriţi să începeţi o nouă afacere sau sunteţi la început de drum şi doriţi să aflaţi cum să fiţi diferiţi pe piaţă, să găsiţi oportunităţi noi de vânzare, vă invit la cursul dedicat micilor şi noilor întreprinzători. Pentru mai mute detalii mă puteţi contacta la teodora.chifor@romcom.ro.

Teodora Chifor

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus