Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Rolul definirii obiectivelor în succesul unei afaceri

By on 10 September 2010 in Training

Mă gândesc că cei mai mulţi dintre noi (dacă nu cumva toţi) ne trezim în fiecare dimineaţă şi ne întrebăm ce urmează să facem azi. Unii, în pas vioi stabilim repede ce avem de facut (sau ceea ce ne aducem aminte ca am avea de făcut), alţii poate luăm o hârtie şi cu creionul în mână schiţăm un plan de bătaie. În măsura în care nu ne-am depăşit limitele răbdării, s-ar putea ca o altă parte dintre aceşti „unii” să zăbovim un pic mai mult ca să şi stabilim cum să finalizăm planul de bătaie şi ce anume să urmărim în realizarea fiecărei etape a planului de bătaie. Ferice de aceştia!

Majoritatea oamenilor ţintesc către nimic în viaţă… şi nimeresc cu o acurateţe uimitoare (Most people aim at nothing in life… and hit it with amazing accuracy – Anonim).

Ce avem de câştigat dacă ne stabilim obiective?

1. Este esenţial să avem obiective bine definite, pentru îndeplinirea cărora să lucrăm zilnic. Toate studiile arată că oamenii de succes au obiective clare, ştiu exact ceea ce doresc şi se concentreaza numai asupra modului în care pot obţine aceste lucruri. Abilitatea noastră de a ne stabili obiectivele reprezintă factorul esenţial pentru obţinerea succesului. Mai întâi trebuie să ne stabilim un obiectiv clar şi apoi să încercăm să construim un fel de hartă, o schiţă a activităţilor pe care trebuie să le întreprindem pentru a ne îndeplini obiectivul.

Obiectivele clare, bine stabilite, ne oferă un scop în viaţă, ne măresc încrederea şi nivelul de motivaţie. De asemenea, ne simţim împliniţi şi plini de bucurie şi satisfacţie personală atunci când progresăm, pas cu pas, către îndeplinirea lucrurilor care sunt cu adevărat importante pentru noi.

Lucrurile importante nu trebuie lasate la voia intamplarii – Brian Tracy.

2. Fiecare pas pe care-l facem şi care ne apropie de obiectivul nostru, va creşte siguranţa de sine, încrederea în forţele proprii, ceea ce ne va permite ca pe viitor să ne stabilim obiective mai importante. Efectul bulgărelui de zăpadă: începem cu un obiectiv mic, care, după ce îl vom îndeplini, ne va motiva şi ne va permite să ne stabilim şi să realizăm obiective mai mari, apoi altele şi mai mari.

Numeroase studii au confirmat faptul că persoanele care îşi stabilesc în mod repetat obiective şi le monitorizează în mod constant sunt mult mai productive decât persoanele fără un scop bine definit. Între anii 1979 şi 1989 a avut loc un studiu la Universitatea Harvard din Cambridge, Massachusetts. În 1979, absolvenţii Scolii de Administrare a Afacerilor (MBA) au fost întrebaţi dacă şi-au stabilit obiective clare, în scris, în legătură cu ce aveau de gând să facă pe viitor. Numai 3% dintre aceştia aveau obiective bine stabilite, concise şi cu planuri pentru îndeplinirea lor. 13% aveau planuri, dar nu erau în scris, iar 84% nu aveau niciun obiectiv. 10 ani mai târziu, în 1989, aceiaşi absolvenţi au fost intervievaţi din nou. Cei 13% care aveau planuri, dar nu în scris, câştigau în medie de două ori mai mult decât cei 84% care nu aveau niciun obiectiv, iar cei 3% care îşi stabiliseră obiectivele şi îşi făcuseră planuri în scris pentru îndeplinirea lor câştigau în medie de 10 ori mai mult decât toţi ceilalţi 97% la un loc.

Deci să fim S M A R T în stabilirea obiectivelor atât la nivel personal cât şi la nivelul afacerilor. Adică să stabilim obiective Specifice, Măsurabile, Abordabile, Relevante, Temporale (încadrate în timp).

Marcel Niculas

Despre autor

Despre autor: Marcel lucreză la biroul ROMCOM din Oradea. Înainte de a se alătura echipei ROMCOM, Marcel a lucrat ca manager de calitate în cadrul unei companii de IT. Din 2006 până în 2016 a lucrat ca și consultant finanțări nerambursabile. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus