Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Viitorul, o ameninţare sau o oportunitate?

By on 21 October 2010 in Training

„Nu am încredere în oamenii care îşi închipuie că dispun deja de răspunsuri într-un moment când noi abia încercăm să formulăm nişte întrebări”. (1981, Alvin Toffler in Al treilea val)

Au apărut noile predicții ale lui Alvin Toffler pentru următorii 40 de ani. Informațiile transmise ar trebui să ne reveleze oportunitățile pentru dezvoltarea afacerilor, însă aceasta doar pentru cei cărora le place să privească dincolo de gardul zilei de mâine. Asemenea predicții pot fi oportunităţi pentru aceia care îşi planifică strategia pe termen mediu (cel puțin) şi (chiar) lung.

Iată câteva dintre aceste predicții:

  • Un număr tot mai mare de oameni îşi vor cultiva propriile legume şi îşi vor produce singuri alimentele.
  • Nu va mai fi necesar să mergem la birou – internet de mare viteză şi videoconferinţe.
  • China îşi va consolida statutul de putere economică majoră.
  • Statele Unite ale Americii vor depinde de China pentru a se aproviziona.
  • Dezvoltarea unor forme alternative de energie va crea perdanţi.
  • Creştinismul se va extinde în ţările din emisfera sudică, iar musulmanii vor emigra în număr mare către ţările din Occident.
  • Fenomenul de îmbătrânire a populaţiei.
  • Femeile vor ocupa tot mai multe posturi importante.
  • Rapiditatea cu care vor fi transmise informaţiile ne va duce în era “petabyte-ului”.

Pe de altă parte este adevărat că unii pot vedea în aceste predicții şi amenințări la adresa propriilor afaceri. Îmi aduc aminte „ce bine o duceam acum doi-trei ani” (iată că vremurile bune sunt deja istorie) şi cum criza ne-a luat prin surprindere. Întrebarea pe care o ridic la fileu este: Ce a reprezentat această criză pentru fiecare dintre noi: AMENINȚARE SAU OPORTUNITATE?

Nu pot uita ilustrația cu lebăda neagră pe care am auzit-o la un seminar – în momentul în care toți știau că toate lebedele sunt albe s-a găsit cineva să spună că există şi lebăda neagră. Pe lebăda neagră o descoperă doar aceia care reușesc să vadă oportunităţi acolo unde toți ceilalți văd doar amenințări.

Pe termen mediu, ce oportunităţi vedem pentru afacerile noastre? Iar pe termen lung, ne vom învăţa urmașii să descopere lebede negre?

Marcel Niculas

Despre autor

Despre autor: Marcel lucreză la biroul ROMCOM din Oradea. Înainte de a se alătura echipei ROMCOM, Marcel a lucrat ca manager de calitate în cadrul unei companii de IT. Din 2006 până în 2016 a lucrat ca și consultant finanțări nerambursabile. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus