Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Programul Startup Nation: 200.000 RON nerambursabili pentru firme noi

Ieri a avut loc la Oradea evenimentul cu tema „Surse de finantare de la bugetul de stat pentru IMM –uri 2017″, in cadrul caruia Dl Harry-Ylan LAUFER – Secretar de Stat, coordonator al sectorului IMM a prezentat programul Startup Nation – Romania.

Programul startup nation

Prezentare generală & Obiective

Programul Startup Nation este un program multianual, care se va desfășura în perioada 2017-2020. Obiectivul programului este de a contribui în mod direct la realizarea a 20.000 locuri de muncă în fiecare an, respectiv 100.000 locuri de muncă pe toată perioada de desfășurare a programului, incluzând și locurile de muncă indirecte.

Prin program vor fi finanțate cel puțin 10.000 firme în fiecare an. Condiția este ca aceastea să fi fost înființate după 30 Ianuarie 2017, să înființeze cel puțin un loc de muncă nou și să păstreze locurile de muncă nou înființate cel puțin 3 ani după finalizarea implementării proiectului.

Finanțarea nerambursabila

Finanțarea nerambursabilă este de până la 100.000 lei dacă prin proiect se înființează un singur loc de muncă, respectiv până la 200.000 lei dacă prin proiect se înființează 2 locuri noi de muncă, și este 100% nerambursabilă.

Programul Startup Nation: Buget

Bugetul anual al programului de finanțare este de app 1.7 miliarde RON, și ar putea fi suplimentat funcție de gradul de contractare al sumelor.

Cheltuieli eligibile

Principalele categorii de cheltuieli eligibile sunt următoarele:

  • Echipamente, utilaje, etc
  • Echipamente IT, mobilier, birotică
  • Active necorporale, chirii si utilitati pentru spatii de lucru, pagina web – în prezent se lucreaza la modul de integrare in buget a chiriei si utilitatilor pe o periaoda de 6-12 luni
  • Cursuri de antreprenoriat, servicii de consultanță

De asemenea, în prezent se lucrează la o modalitate prin care TVA sa devină o cheltuială eligibilă pentru firmele care nu sunt plătitoare de TVA.

Mod de înscriere si evaluare proiecte

Data țintă pentru deschiderea portalului online dedicate pe care se vor înscrie proiectele este 2 Mai 2017, urmând ca înscrierea să se poată face timp de 30 zile.

Înscrierea proiectelor se va face online, cu un îndrumator automat și cu o interfață prietenoasă cu utilizatorul. De asemenea, evaluarea proiectelor se va face electronic și punctajul proiectului se va calcula automat pe baza completării online a datelor proiectului, urmând ca proiectele să fie ulterior ordonate după punctaj, punctajul minim fiind de 50 puncte.

Dl Laufer a menționat că se ia în calcul o perioada de 30 zile de înscriere și selecție, pe bază de punctaj, și nu sistemul primul venit-primul servit.

Grila punctaj

În cadrul programului vor fi 4 criterii majore de punctaj, după cum urmează:

1. Domeniul de activitate

  • Programare IT – CAEN 6201 – 45 puncte (cel mai mare punctaj) – posibil sa se mai adauge si alte coduri CAEN
  • Productie – 40 puncte
  • Industrii creative (fara CAEN 6201) – 35 puncte
  • Servicii – 30 puncte
  • Comert si alte activitati – 25 puncte

2. Locuri de muncă permanente nou create – min 1 loc de muncă pentru 100.000 RON (max 25 puncte)

  • 2 locuri de muncă nou create – 25 puncte (1 loc de muncă suplimentar față de locul de muncă obligatoriu)
  • 1 loc de munca nou create – 0 puncte

3. Locuri de muncă permanente nou create – min 2 locuri de muncă pentru 200.000 RON (max 25 puncte)

  • 3 locuri de munca nou create – 25 puncte (1 loc de muncă suplimentar față de cele 2 locuri de muncă obligatorii pentru obținerea finanțării de 200.000 RON)
  • 2 locuri de muncă nou create – 0 puncte

4. Categoria de angajați (max 20 puncte)

  • Persoane defavorizate / absolvenți incepând cu 2012 >=2 (20 puncte)
  • Persoane defavorizate / absolventi incepand cu 2012 =1 (10 puncte)

În cazul in care acest criteriu se punctează și în perioada de monitorizare a proiectului angajatul pleacă, acesta trebuie înlocuit în max 30 zile cu o persoană din aceeași categorie, pentru a se păstra criteriile care au fost punctate initial.

5 Tip cheltuieli

  • Echipamentele tehnologice reprezinta min 50% din buget (10 puncte)

Nu sunt eligibile cheltuielile cu construcții pentru amenajarea spațiilor.

Alte mențiuni

Proiectul programului de finanțare ramâne în dezbatere publică până în 15 martie, timp în care pot apărea modificări.

Este posibil ca persoanele care au afaceri în prezent să își înființeze firme noi, cu excepția persoanelor care au societăți în insolvență sau în faliment. Totuși, locurile de muncă nou-create nu se vor realiza prin transferul angajaților de la o firmă existentă la o firmă nouă.

În cadrul acestui program pot aplica și foști beneficiari ai programelor de finanțare guvernamentale, cu condiția să nu depășească plafonul de minimis.

Beneficiari de tip PFA/II/IF nu sunt eligibili pentru finanțare. Decontarea cheltuielilor se va face pe mecanismul cererilor de plată.

Haideți să discutăm

Pentru a discuta concret modul în care puteți obține finanțare în cadrul acestui program, vă rugăm să ne contactați.

Tags:

Corneliu Cadar

Despre autor

Despre autor: Corneliu s-a alăturat echipei ROMCOM din Oradea în iulie 2014. A absolvit Facultatea de Management de la Universitatea Emanuel din Oradea şi lucrează la departamentul de consultanţă – finanţări nerambursabile cu fonduri europene și fonduri de la bugetul de stat. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus