Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Piața 9: Inovaţie în retail alimentar cu finanțare ROMCOM

By on 31 July 2018 in Credite IMM

Maine, 1 August, se va deschide un magazin nou-nouţ de vânzare cu amănuntul în mall-ul Prima Shops din Oradea. Numele său? “Piața 9”, un magazin specializat în vânzarea de carne de calitate și produse de tip “ready to eat” și “ready to cook”. Acest proiect este coordonat de Daniel Galea, un antreprenor inovator.

Piata9 oradea 2

O idee de afacere provocatoare

După 10 ani petrecuţi în Irlanda de Nord, Daniel Galea a decis să se întoarcă pe meleagurile natale în urmă cu un an. Pe parcursul şederii sale în Irlanda, Daniel a dezvoltat un lanț de măcelării unde a dobândit cunoștințe valoroase despre carnea de vită irlandeză și comerțul cu amănuntul independent, un lucru popular în Marea Britanie.

Acesta a fost momentul în care i-a venit ideea:

“De ce să nu încerc implementarea acestui concept în România? De ce să nu adopt o abordare diferită de cea pe care supermarketurile o au de oferit? Datorită activității mele din Irlanda, deja cunoşteam furnizorii cu care puteam colabora “.

Cu toate acestea, Daniel nu dorește să ofere doar carne de vită irlandeză, având totodată scopul de a colabora cu fermieri români în vederea distribuirii cărnii de vită, precum și pentru a oferi produse derivate.

“Piaţa 9” sau “Piaţa nouă”

Mai presus de toate, Daniel este dedicat calităţii şi inovării. Din acest motiv, numele afacerii sale, “Piaţa 9” sau “Piaţa nouă”, are ca scop inovarea în ceea ce priveşte produsele şi serviciile.

Pe lângă activitatea de vânzare cu amănuntul, Daniel împreună cu echipa sa formată din 11 angajaţi vor oferi servicii de catering prin conceptul de “mâncare casual”. Acest concept combină rapiditatea oferită de un fast-food cu calitatea oferită de un restaurant. “La Piața 9, toate produsele noastre vor fi proaspete pentru a asigura cea mai bună calitate.” Împreună cu carnea, Daniel va oferi și legume ecologice pentru a sprijini fermierii locali.

Piața 9 vine cu un concept inovator pe piață în ce privește procesul de pregătire și servire, atât pentru produsele din carne, cât și pentru produsele preparate, totul într-un cadru un cu design deosebit.

Lucrând cu ROMCOM

Pentru a-și începe afacerea, Daniel a avut nevoie de fonduri pentru achiziționarea de echipamente.

“Am ales ROMCOM datorită flexibilității și abordării lor: cei de la ROMCOM sunt prietenoşi și într-adevăr ascultă nevoile tale. Ei au manifestat interes pentru viziunea mea și planurile mele și, spre deosebire de alte instituții financiare, nu m-au considerat un număr.”

Prin urmare, lui Daniel i-a fost acordat un împrumut de 30.000 de euro, împrumut ce l-a ajutat să achiziționeze o parte din echipamentele necesare desfășurării activității.

Planuri de viitor

Pe viitor, Daniel dorește să își dezvolte activitatea și să-și răspândească brandul în toată țara. Cu toate acestea, el știe că drumul este sinuos și că se va confrunta cu multe obstacole.

“Principalul obstacol îl reprezintă mentalitatea oamenilor. Când vii cu o idee nouă pe piață, este greu să convingi oamenii să se alăture proiectului tău. Dar, de îndată ce oferi produse de calitate, oamenii sunt deschişi ideilor inovatoare.”

Daniel estimează că va avea în medie 200 de clienți pe zi. Ca atare, poate întâmpina dificultăți cu furnizorii săi:

“În România, producătorii de carne de vită sunt fie prea mici, ceea ce sporește riscul unei livrări neconstante, fie prea mari, ceea ce poate afecta calitatea. Prin urmare, a fost dificil să găsim fermieri români mijlocii cu care să colaborăm.”

Un început aşteptat

Daniel este foarte entuziasmat și încântat să-și deschidă afacerea mâine în mall-ul Prima Shops. Un aspect cheie al proiectului său este acela de a acționa în folosul comunităţii și țării sale:

“România are nevoie de noi modalități de a consuma, o alternativă reală la consumul de masă oferit de supermarketuri. De asemenea, cred în Oradea și în oamenii care locuiesc aici. Când m-am întors anul trecut, am fost foarte încântat să văd ce a devenit orașul și sunt sigur că oamenii de aici vor fi deschisi la noutate.”

Iubitorii de mâncare au acum o nouă adresă de vizitat în oraș: Piața 9.

Piata9 oradea

Vrem să vă scriem povestea:

La ROMCOM, suntem bucuroși când avem șansa de a scrie despre succesul clienților noștri. Indiferent dacă începi o afacere nouă sau doreşti să îţi duci afacerea la nivelul următor, ne-am bucura să te ajutăm cu unul dintre împrumuturile noastre. Vino să vorbim!

Tags:

Marcel Niculas

Despre autor

Despre autor: Marcel lucreză la biroul ROMCOM din Oradea. Înainte de a se alătura echipei ROMCOM, Marcel a lucrat ca manager de calitate în cadrul unei companii de IT. Din 2006 până în 2016 a lucrat ca și consultant finanțări nerambursabile. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus