Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Pornește de la realitatea pieței…

By on 22 February 2011 in Consultanță

Ai 22-25 de ani, tocmai ai terminat două facultăți și nu știi încotro să pornești.

Ai încercat să lucrezi dar de fiecare dată ai lăsat-o baltă nemulțumit de condițiile de lucru sau de salarizare. Te-ai hotărât să pornești pe cont propriu, ai idee despre ceea ce vrei să faci dar nu știi cum. Iar atunci când stai de vorbă cu cei din jurul tău unii te încurajează fără să știe despre ce este vorba, alții calcă brusc frâna încercând să te trezească la realitate. Ești bulversat și nu știi încotro și nici cum. Aș mai putea adăuga și condițiile grele de finanțare ș.a.m.d.

Este imaginea unui tânăr ce mi-a cerut un sfat zilele acestea legat de o idee pe care dorea să o transforme într-o afacere pe cont propriu – cum și de unde să pornească…

Am început să îi dau sfaturi (alias consultanță) alegând cu grijă pașii pe care trebuie să îi facă la început. L-am văzut îngrijorat tot mai mult iar privirea lui neajutorată îmi spunea că e prea complicat.

M-am oprit atunci la un lucru care mi s-a părut cel mai important și care să îl lămurească dacă să înceapă sau nu afacerea.

Când lansezi o afacere, bazându-te încă de la început prea mult pe detalii ale planului de afaceri s-ar putea să te oprești înainte de a începe.

Ceea ce lipsește planului de afaceri sunt informațiile pe care le poți câștiga de la potențialii clienți. Cei care vor să înceapă o afacere ar trebui să petreacă mai puțin timp la computer imaginându-și noua lor afacere și să petreacă mai mult timp abordând potențialii clienți în mod direct.

Un prim pas bun în abordarea unei strategii de start-up este să începi cu puțin și să începi simplu. Ia ideea inițială și vezi cum reacționează piața. Folosește clienții pentru a testa presupunerile tale legate de afacerea pe care vrei să o începi și adaptează apoi pe baza a ceea ce ai învățat.

Nu sunt un ultras al blogurilor, dar este un mod de a intra în contact cu mulți potențiali clienți care te pot ajuta să îți formulezi ideea de afacere în termeni reali.

Luând timpuriu în considerare piața în dezvoltarea afacerii tale și ascultând ceea ce pot să îți spună clienții reali ai șanse mai mari de câștig.

Marcel Niculas

Despre autor

Despre autor: Marcel lucreză la biroul ROMCOM din Oradea. Înainte de a se alătura echipei ROMCOM, Marcel a lucrat ca manager de calitate în cadrul unei companii de IT. Din 2006 până în 2016 a lucrat ca și consultant finanțări nerambursabile. .

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus