Soluții de dezvoltare pentru afaceri

De ce să particip la evenimente în domeniul în care lucrez?

By on 16 June 2011 in Consultanță

Au început şi pe la noi să se organizeze tot mai multe conferinţe, meetinguri, workshopuri şi alte englezisme (că limba noastră nu e suficient de « bogată » şi nu ştim cum să le spunem în grai mioritic). Ideea este că tot mai multe instituţii se întrec în organizarea de evenimente şi un număr crescând de persoane doresc şi participă la astfel de evenimente (eventuri). Îmi place să particip la astfel de evenimente şi totuşi mă gândeam  că pe lângă utilitatea lor, există riscul de a fi transformate de unele organisme doar intr-un alt mod de a cheltui bani subvenţionaţi şi de a  justifica activitatea unora.

În ceea ce priveşte utilitatea participării la evenimente organizate în domeniul în care lucrezi primul lucru la care mă gândesc este faptul că poate fi un mod excelent de a afla noutăţile din domeniul în care lucraţi. De cele mai multe ori în cadrul unor astfel de evenimente sunt lansate noi idei si produse în domeniu, noi studii sunt publicate în reviste sau buletine informative. Totuşi, pentru a vă asigura  de calitatea evenimentului este bine să vă informaţi din timp despre participanţi, despre cei care vor lua cuvântul, despre firmele participante.

Poate chiar mai important, participarea la astfel de evenimente poate fi o modalitate eficientă de a dezvolta reţeaua de colaboratori, clienţi şi /sau furnizori. Astfel de evenimente constituie un cadru propice discuţiilor, de multe ori informale, fiecare participant fiind mai dispus să schimbe informaţii într-un astfel de mediu, decât în birou unde sunt prea multe de făcut. Cei mai mulţi dintre cei care participă la astfel de evenimente spun că sunt un mijloc bun de a socializa cu oamenii din domeniul lor, de a-şi lărgii reţeaua de relaţii, căci în business relaţiile (dintr-o perspectivă pozitivă, nu vă gândiţi doar la « pile ») sunt esenţiale.

Apoi, foarte important, astfel de evenimente pot fi un instrument excelent de marketing, mai ales pentru organizator, dar şi pentru participanţi. În ciuda informatizării şi a dezvoltării marketingului online, se pare că totuşi marketingul direct se dovedeşte foarte eficient.

Şi totuşi, sunt  evenimente care lasă impresia că sunt organizate « de dragul organizării » , sau mai bine zis, de dragul justificării unor  bani subvenţionaţi.

Va urma…

Teodora Chifor

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus