Soluții de dezvoltare pentru afaceri

Fonduri Europene pentru fabricarea încălțămintei

By on 3 August 2012 in Finanțări nerambursabile

Preocuparea românilor în ce privesc articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte este binecunoscută tuturor. La sfârșitul fiecărui sezon, mass-media ne prezintă informații legate de perioada reducerilor, precum și de interesul ridicat al românilor în a-și achiziționa articole de îmbrăcăminte și încălțăminte la prețuri reduse. Acest fapt este determinat de costul relativ ridicat al acestor articole, ca urmare a importurilor.

Industria încălțămintei din România reprezintă un sector al economiei naționale, care satisface nevoile de consum ale populației în ce privesc produsele de încălțăminte, iar în același timp, constituie o importantă ramură a produselor date la export. De asemenea, industria de încălțăminte asigură o serie importantă de locuri de muncă pentru activități prestate, în mare parte de către femei.

Piața fabricării încălțămintei din România se axează, în principal pe exportul produselor fabricate. În acest context se ridică întrebarea firească: producătorii interni nu ar trebui să se orienteze mai mult și pe piața internă? Această întrebare ține cont de faptul că multe din produsele de încălțăminte aflate pe piață la ora actuală provin din Asia, dar și din unele țări ale Uniunii Europene. Produsele ce provin din Asia se caracterizează, în principal, printr-un preț scăzut al produselor, în timp ce, cele ce provin din Italia sunt considerate de o calitate superioară, iar costul acestora este proporțional cu calitatea oferită.

Se consideră că, produsele autohtone s-ar putea impune pe piață printr-un preț mai scăzut al produselor, dar la o calitate aproape identică cu cea a produselor ce provin din Italia, spre exemplu. Această afirmație se bazează pe tradiția există în domeniul producerii de încălțăminte.

De asemenea, la fel ca întreaga economie, industria încălţămintei depăşeşte treptat efectele crizei economice, piața începând să cunoască o ușoară creștere. Astfel, sporeşte volumul comerţului cu încălţăminte, producătorii devin mai profesionişti şi elementele de marketing precum amenajarea interioară a magazinelor sau instruirea consultanţilor cu privire la deservire, au efecte pozitive asupra comerţului.

În condițiile prezentate, industria fabricării de încălțăminte poate fi încurajată prin accesarea fondurilor  europene. Fondurile europene reprezintă instrumente importante în zilele noastre, ce dau oportunitatea reală de dezvoltare a societății românești.

În perioada 3-28 septembrie 2012 se va desfășura sesiunea de depunere de proiecte pentru accesarea fondurilor europene, derulată prin Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, respectiv Măsura 312. În cadrul acestei sesiuni pot accesa fonduri europene, firmele nou-înființate în mediul rural, care au asociat unic bărbat sub 40 de ani ori femeie de orice vârstă. Pentru sectorul productiv, procentul finanțării nerambursabile a fost ridicat la 85%, iar suma maximă nerambursabilă este de 200.000 de euro.

Nu ratați această oportunitate pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastră! Fondurile europene pot fi un real ajutor, o investiție în viitor! Pentru mai multe detalii despre Măsura 312 – Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de micro-întreprinderi, pentru verificarea eligibilității și pentru pregătirea cererii de finanțare, vă așteptăm să ne contactați la tel.: 0356-462.054 și 0756-020.651 sau pe adresa de e-mail: roxana.david@romcom.ro

ROMCOM

Despre autor

Abonează-te

Rămâi la curent cu ultimele noutăți prin abonarea la newsletter-ul ROMCOM.

Sus